Honderd jaar boerenleven in EEN dag

De Meierijsche Museumboerderij en De Cleefshoeve SAMEN !

Een dag lang genieten op het Brabantse platteland.

Om 10.30 uur ontvangen we jullie bij de Meierijsche Museumboerderij, gelegen aan Meerstraat 28 in Heeswijk-Dinther met koffie en een “film van toen”. Vanaf 11.00 uur leiden wij jullie rond door de eeuwenoude boerderij. Boeiende verhalen over een leven van eenvoud, armoede, waarbij mens en dier onder een dak sliepen, woonden en werkten. Een leven zonder elektriciteit ! Een grote vindingrijkheid en saamhorigheid tussen mensen.  Tussen 12 en 1 verzorgen wij een uitstekende boeren- broodmaaltijd met soep.

De Cleefshoeve, gelegen aan Berkenvenseweg 2 in Heeswijk-Dinther,  ontvangt jullie om 13.15 uur en leidt rond in een hypermoderne, computergestuurde eigentijdse rundveehouderij. Een bedrijf met een geautomatiseerde melk carrousel. Je zult verbaast zijn over de veranderingen in  de afgelopen 100 jaar op het Brabantse platteland. Samen drink je een kopje koffie op de stal. Tussen 15.15 en 16.00 uur sluiten jullie af op het terras met een heerlijke ambachtelijke coupe ” boerenijs “.

Groepen vanaf 10 pers.   Nadere informatie en boekingen via: 0413-291172  (Meierijsche Museumboerderij).